La prima vedere, presa locală este o afacere bună. Încasările brute din publicitate arată sume consistente derulate anul trecut în afara Bucureştiului. Impresia este confirmată şi de interesul unor grupuri străine de media pentru cumpărarea de ziare locale din România. În 2006, volumul brut de publicitate (calculat la preţuri-listă de publicitate) atras de presa locală a fost de 62 de milioane de euro, conform Alfa Cont. Cifra este cu 15% mai mare decât cea înregistrată �
La prima vedere, presa locală este o afacere bună. Încasările brute din publicitate arată sume consistente derulate anul trecut în afara Bucureştiului. Impresia este confirmată şi de interesul unor grupuri străine de media pentru cumpărarea de ziare locale din România.
În 2006, volumul brut de publicitate (calculat la preţuri-listă de publicitate) atras de presa locală a fost de 62 de milioane de euro, conform Alfa Cont. Cifra este cu 15% mai mare decât cea înregistrată în anul 2005. (Alfa Cont a monitorizat 71 de titluri în 2006). Interesant este faptul că publicaţiile locale au găzduit anul trecut 623.000 de inserţii, cu 20 de mii mai puţin decât în 2005.
Încasările brute nu reflectă nici pe departe realitatea, susţine însă reprezentantul EMI Deutschland, Silviu Ispas. El crede că ziarele locale încasează, de fapt, doar 35% din sumele care ar putea fi calculate pe baza tarifelor-listă. Publicaţiile locale realizează doar 2-3% din publicitatea în presă la nivel naţional.
Studiile interne ale ARBOmedia arată că 60% din cititorii ziarelor locale nu citesc niciodată presa centrală. Dificultăţile din presa din teritoriu şi exemplul reţelei dezagregate de cotidiene locale Monitorul nu au împiedicat apariţia unor noi grupuri de presă în această zonă: Publimedia (Media Pro), Inform Media - un grup de origine austriacă ve