Numiţi o profesie în care poţi să-ţi iei o vacanţă de şase luni fără să ai grija banilor sau a unui telefon de la şefi. În industria publicităţii din România, e ceva perfect posibil. Mihai Popa este unicul angajat al studioului Psalmplasma, care se ocupă cu animaţie computerizată. La începutul acestui an, el şi-a luat o „scurtă“ vacanţă... până în luna iunie, pentru a pleca în Asia: un pic şi pentru muncă, dar cel mai mult pentru relaxare. Freelanci
Numiţi o profesie în care poţi să-ţi iei o vacanţă de şase luni fără să ai grija banilor sau a unui telefon de la şefi. În industria publicităţii din România, e ceva perfect posibil.
Mihai Popa este unicul angajat al studioului Psalmplasma, care se ocupă cu animaţie computerizată. La începutul acestui an, el şi-a luat o „scurtă“ vacanţă... până în luna iunie, pentru a pleca în Asia: un pic şi pentru muncă, dar cel mai mult pentru relaxare. Freelancing-ul, adică lucrul pe cont propriu, echivalează cu libertatea. Există două feluri de freelanceri: tinerii absolvenţi, care, neavând un loc de muncă, îşi încep activitatea pe cont propriu, şi oamenii care au căpătat în timp experienţă şi notorietate pe piaţă. Majoritatea fac parte din a doua categorie.
Mihai Coliban, fost director de creaţie la Lowe & Partners, este ultimul din seria celor care au ales să lucreze pe cont propriu: „Pentru mine, freelancing-ul e pasul către propria agenţie. Primul avantaj pe care l-am simţit este că am scăpat de tensiunea frustrantă, limitativă, din agenţia «mare».“
Avantajele sunt evidente: independenţa, flexibilitatea programului de lucru, un grad ridicat de control asupra a ceea ce faci, dar şi... faptul că poţi lucra liber: „Cine nu ar vrea să lucreze înarmat cu un laptop conectat la internet şi un telefon mobil, o lună de zile... de pe plajă?“, d