La sfârşitul anului trecut, compania MEDNET Marketing Research Center a efectuat o cercetare sociologică, la nivel naţional, privind piaţa serviciilor medicale private, cu accent pe criteriile după care se alege o anumită clinică. Potrivit rezultatelor studiului, cel mai important criteriu de selecţie a unei clinici este aparatura din dotarea acesteia. Precizăm însă că acest aspect a fost evaluat de către persoane care, de cele mai multe ori, nu au cunoştinţe medicale şi c
La sfârşitul anului trecut, compania MEDNET Marketing Research Center a efectuat o cercetare sociologică, la nivel naţional, privind piaţa serviciilor medicale private, cu accent pe criteriile după care se alege o anumită clinică.
Potrivit rezultatelor studiului, cel mai important criteriu de selecţie a unei clinici este aparatura din dotarea acesteia. Precizăm însă că acest aspect a fost evaluat de către persoane care, de cele mai multe ori, nu au cunoştinţe medicale şi cu atât mai puţin despre aparatură şi echipamente. Este vorba, mai degrabă, de percepţia pe care potenţialii pacienţi o au despre dotarea unor clinici, percepţie care, de cele mai multe ori, poate fi diferită de realitate.
Un alt criteriu de evaluare foarte important este renumele medicilor şi al personalului medical.
„Vorbim aici despre piaţa individuală a serviciilor medicale private, adică servicii de tipul «fee for service» în cele mai multe cazuri. Abonamentele individuale au o pondere extrem de mică în numărul total de contracte. Este normal ca oamenii, de cele mai multe ori, să îşi dorească să aleagă medicul la care vor merge, motivul fiind legat, în special, de competenţa acestuia“, precizează Lăcrămioara Laura Voinea, managing director la MEDNET Marketing Research Center.
Disponibilitatea consultaţii