Tarom incearca din rasputeri sa contracareze efectele pe care concurenta celorlalti operatori le are asupra profitabilitatii companiei. In acest sens conducerea Tarom are un plan de reducere a costurilor pentru ca veniturile nu pot creste substantial din cauza operatorilor low-cost, a spus directorul general al companiei, Gabriel Dumitrescu, citat de Mediafax. Pentru aceasta Tarom are in vedere reducerea pretului la bilete in perioada de vara, cand afluxul de clienti este maxim, cat si renuntarea la anumite curse externe care nu sunt profitabile. De-a lungul timpului, Tarom a renuntat la operarea mai multor curse din motive financiare. Printre primele destinatii abandonate din pricina costurilor prea mari se numara Montreal si Chicago. In 2003, compania a oprit cursele catre Beijing si New York, pentru ca generau pierderi de 25 de milioane de dolari anual. Alte zboruri abandonate au fost cele catre New Delhi si Calcutta. Pe plan intern operatorul roman ar putea renunta la curse catre anumite orase din Moldova sau catre Satu-Mare pentru care nu prea exista clienti.
Promotia de la sfarsitul lui 2006 nu s-a prea bucurat de succes
Compania a avut o initiativa similara, in ceea ce priveste reducerea preturilor, in luna octombrie a anului trecut, cand a operat o diminuare cu 50% a pretului biletelor la unele curse interne prin care calatorii au putut sa zboare cu mai putini bani catre unele orase din tara ca Bacau, Sibiu, Iasi, Timisoara, Oradea sau Cluj. Decizia Tarom a venit dupa ce ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat ca firma va trebui sa reduca preturile daca vrea sa reziste pe piata dupa ce Romania va adera la UE.
Ministrul a considerat ca serviciile Tarom sunt invechite iar compania nu va putea face fata concurentei, dupa aderare. "Trebuie sa-i trezeasca cineva din visul acesta... Tarom-ul foloseste o strategie de mark