Primarul general al Bucurestiului, Adriean Videanu, a dat unda verde la mijlocul anului trecut noilor trasee de maxi-taxi din Capitala. Unda verde a fost preluata insa de sefii patronatului din transporturi, oameni cu legaturi printre consilierii generali din Primaria Capitalei si nu numai.
Ideea unor trasee secundare de maxi-taxi a apartinut unui tanar coleg de partid al primarului general, Stefan Pirpiliu, consilier general la primarie. Proiectul prevedea ca aceste trasee sa acopere zonele in care autobuzele, tramvaiele sau troleibuzele regiei locale de transport nu ajung. De aceea, liniile de maxi-taxi au trasee bine delimitate. Pe hartie, totul e frumos. In realitate, cei mai multi operatori nu respecta traseele, biletele reprezinta ceva strain pentru soferi, iar de inghesuiala, ce sa mai vorbim. Controale s-au mai facut, dar mai toti operatorii se pot lauda cu relatii. La licitatiile pentru trasee au participat invariabil noua firme care si-au impartit practic Bucurestiul.
701. Aceasta linie a fost preluata in urma licitatiei din vara anului trecut de o asociere de trei firme: Milenium Expo 2000 SRL, Trans Cyty 2002 SRL si Do&Do SRL. Soferii respecta itinerarul, din moment ce acest traseu strabate zone aglomerate ale orasului, deci cu foarte multi posibili clienti. Cele doua capete de linie sunt Hipermarketul Cora din Pantelimon si Autogara Obor. Am urcat intr-un microbuz cu numarul B 46476, cumparat in leasing, alaturi de alti 13 calatori. Bilete, ioc! Soferul nu s-a obosit nici macar sa intinda mana dupa cotorul cu bilete. Milenium Expo 2000 SRL apartine lui Ionel Drumea, membru in Consiliul National al Federatiei Nationale Patronale a Transportatorilor Rutieri din Romania, acolo unde este coleg cu adversarii de licitatie. La Do&Do, care are ca principal obiect de activitate fabricarea alcoolului etilic de fermentatie, il gasim pe Teodor Achim, un