Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, se va întâlni săptămâna viitoare
cu reprezentanţii companiei americane Bechtel, cea care execută lucrările la autostrada Transilvania, pentru a stabili un grafic al lucrărilor, în acest moment neexistând un astfel de document.
"Statul este neajutorat în cazul contractului pe care îl avem cu Bechtel deoarece documentul actual prevede penalităţi foarte mici pentru firmă, iar dacă vom rezilia înţelegerea, vom fi daţi în judecată. Şansele noastre de câştig sunt foarte mici, iar singura soluţie este să discutăm cu cei de la compania Bechtel", a declarat Radu Berceanu. Ministru Berceanu a adăugat că prin semnarea contractului pentru construcţia autostrăzii Transilvaniei, statul român nu iese în câştig, ci doar partea americană.
În acest sens, ministrul transporturilor se va întâlni săptămâna viitoare cu preşedintele şi vice-preşedintele Bechtel pentru a discuta graficul concret şi pentru a se stabili termenul de finalizare a lucrărilor. Ministrul va propune companiei americane să finalizeze tronsoanele Borş-Suplacu în 2008 faţă de 2010, Suplacu-Mihăileşti în 2010 în loc de 2011 şi Târgu Mureş – Sighişoara în 2012 în loc de 2013, iar pentru restul tronsoanelor termenul va rămâne 2013.
"Bechtel ne-a cerut în 2007 aproximativ 127 milioane euro, însă dacă ţinem cont că anul trecut au cerut 78 milioane euro şi au lucrat doar de 54 milioane euro, ne aşteptăm ca în acest an să cheltuie 80-100 milioane euro. Chiar dacă va creşte ritmul, se va ajunge la o medie de 200 milioane euro pe an pentru lucrări, iar în ultimul an la 250 milioane euro. Dacă facem un calcul rezultă că banii, mai exact 2,25 miliarde euro, pentru construcţia autostrăzii Transilvania vor fi cheltuiţi în 11 ani, adică abia în 2017 se vor termina lucrările", a mai spus Berceanu.
Astfel, în anul 2006 Guvernul României a asigurat o finanţare