Am considerat de larg interes publicarea intr-un serial consistent, la rubrica "Ce spune legea", a comentariilor la un proiect postat pe site-ul Inspectoratului de Stat in Constructii, proiect ce vizeza schimbari de substanta in legislatia de domeniu. Am considerat de larg interes publicarea intr-un serial consistent, la rubrica "Ce spune legea", a comentariilor la un proiect postat pe site-ul Inspectoratului de Stat in Constructii, proiect ce vizeza schimbari de substanta in legislatia de domeniu. Comentat cu amabilitate de doamna Dorina Isopescu (careia ii cer scuze pe aceasta cale pentru faptul ca, din motive pur tehnice, nu am pus peste tot ghilimelele care sa certifice interventia ei directa), proiectul a trezit interesul multor cititori, dar, in mod surprinzator, nu a provocat nici o reactie din partea celor cateva categorii de specialisti pe care ii vizeaza in mod nemijlocit. O astfel de initiativa legislativa ar merita, cred eu, o dezbatere publica ampla, cu implicarea "competentilor", poate cu studii pe cazuri concrete, cu referiri la legislatia europeana similara. Dezbaterea ar mai trebui monitorizata de catre institutiile guvernamentale, de comisii ale Parlamentului si de societatea civila.
Dincolo insa de cine, cum, cand si daca se va implica intr-o astfel de discutie si chiar dincolo de forma finala pe care o va capata numitul proiect pentru a deveni lege, cred ca vom avea cel mai mult de lucrat la capitolul⦠material uman. Si ma refer aici la doua categorii distincte: cei calificati si abilitati sa lucreze in constructii si cei calificati si abilitati sa vegheze la respectarea stricta a normelor si normativelor legale.
Pentru disciplinarea constructorilor (incepand cu arhitectul si terminand cu ultimul dulgher sau fierar-betonist) vor trebui instituite mijloace severe de penalizare in cazul unor abateri, pornind de la cele de ordin