Lantul Metro Cash&Carry, primul operator international important debarcat pe piata romaneasca, se adreseaza cu precadere clientilor profesionisti, persoane juridice, revanzatorilor, firmelor de catering, hotelurilor si restaurantelor, micilor intreprinzatori. Fraiele organizatiei la nivelul Romaniei sunt tinute de Francois Olivier, venit de curand din ograda celui mai important operator de hipermarketuri din Romania, Carrefour. Principalul competitor al lantului pe piata romaneasca este Selgros.
Cum va fi afectat profitul Metro de concurenta crescanda de pe piata romaneasca de retail?
Pe segmentul cash&carry, acolo unde noi ne desfasuram activitatea, nu au aparut alti competitori directi.
Ce presupun planurile de extindere Metro pentru anul 2007?
Nu vor exista deschideri de noi magazine Metro cash&carry in 2007, dar vor fi remodelate doua magazine: Metro Suceava si Metro Cluj.
Cate dintre terenurile pe care sunt dezvoltate magazinele se afla in proprietatea grupului?
Pentru Metro Cash&Carry Romania, toate.
Care este ponderea de produse de pe piata autohtona comercializate in magazinele din Romania?
In conformitate cu conceptul cash&carry, produsele ce provin de pe piata romaneasca (producatori si furnizori) se afla undeva intre 80-90%. Apelam la importuri pentru produsele inexistente pe piata romaneasca, pentru sortimente inexistente pe piata romaneasca sau acolo unde calitatea acestora nu corespunde cerintelor companiei noastre.
Care sunt segmentele pe care preferati sa lucrati cu furnizorii locali?
Toate. Este o colaborare win-win atat pentru noi, cat si pentru furnizorii sau producatorii locali. Toti trebuie insa sa se ridice la standardele impuse de Metro si care vor trebui respectate de aici incolo de catre toti comerciantii o data cu aderarea la Uniunea Europeana. Noi