Tocmai ma gindeam la titlul dramatic al unui articol gestant (Reformarea cinematografiei? Nici o sansa: nimeni n-o doreste!), cind sublima miscare de revolutie a Terrei dupa echinoxul de primavara puse in umbra dramatismul reformei imposibile si impuse, macar pentru o saptamina, o tematica mai vesela. Mai ales ca, la alternarea anotimpurilor si inaintea sarbatorilor religioase fundamentale, in cinematografia publica nereformata functioneaza ritualuri vesel-pirateresti inconturnabile.
Asa cum ultima zi de lucru dinaintea Craciunului si ajunul Pastelui sint fara gres folosite pentru scopuri mai degraba pagine (de pilda, ministrul de resort se infiinteaza cu gratia-i stiuta la CNC si, sub aura festiva a momentului, isi sustine trimisii in cite o noua contraperformanta: la Pastele 2006, Decebal Mitulescu laudindu-se ca va scoate in premiera pina la sfirsitul anului zece noi filme romanesti, din care nu s-au vazut decit exact jumatate, iar la 22 decembrie 2006, Eugen Serbanescu lansind bomba cu explozie intirziata a ultimului Palmares CNC), la fel, e musai ca in pragul primaverii, taman intre incintatoarele zile de 1 si 8 martie, sa aiba loc festivitatea Premiilor UCIN s.a.m.d.
- „Consiliera agramata“ Palos demisa de Iorgulescu
Dar, intr-un moment cind resimtim cu totii orlogeria astrelor, vom proceda cronologic. Prima stire a pre-primaverii ne-a dat-o indirect ministrul Adrian Iorgulescu, printr-o nota din Gandul (22 februarie) si un telefon primit de la ziarul Capital. Am aflat astfel ca des citata timp de doi ani incheiati, de regula sub ignominia „consiliera agramata de la Ministerul Culturii“, Cornelia Palos, de care ne-am ocupat mai asiduu de cind si-a adjudecat sub acoperire 4 (patru) pozitii de frunte in Palmaresul finantarilor publice din decembrie 2006, ei bine, C.P. a fost retrasa din Consiliul de Administratie al Centrului Nati