Banca Transilvania (BT) a anuntat ieri care sunt principalele directii de dezvoltare ale bancii pentru acest an, in conditiile in care anul trecut a reusit sa urce pana pe pozitia a cincea in sistemul bancar romanesc.
Potrivit directorul general al institutiei de credit, Robert Rekkers, banca va investi in acest an 30 milioane euro in sistemul informatic si reteaua teritoriala, in situatia in care acest buget pentru investitii va fi acceptat in Adunarea Generala a Actionarilor care se va reuni in luna aprilie.
Cel mai important obiectiv al Bancii Transilvania pentru acest an ramane atingerea pragului de un milion de clienti activi. "Practic, cu un milion de clienti, persoane fizice si IMM-uri, vrem sa fim prima banca cu care acestia lucreaza, ceea ce englezii numesc household bank. La sfarsitul anului trecut, aveam 800.000 de clienti activi, din care circa 700.000 erau pe sectorul retail", a declarat Robert Rekkers.
Potrivit datelor furnizate de Rekkers, cea mai mare parte a creditelor acordate in 2006, respectiv 66%, au fost in moneda nationala. �Noi nu am experimentat alte monede precum francul elvetian ori yenul si vom miza in continuarea pe leu in acordarea de credite�, a precizat Rekkers.
Pe zona de corporate, portofoliul de credite a ajuns la 628 milioane euro, cu 9500 de clienti. �Anul acesta ne asteptam la o crestere de 30-35% pentru creditele corporate fara ca numarul clientilor sa creasca semnificativ�, ne-a declarat Robert Rekkers.
Creditele pe sectorul de retail au avut o pondere de 43% in totalul imprumuturilor acordate de Banca Transilvania, valoarea acestora fiind de 635 milioane euro. Potrivit datelor BT, cea mai mare parte, 61,38%, au constituit-o creditele imobiliare si ipotecare, urmate de cele de consum si de imprumuturile pe card.
Pe sectorul de Internet banking, banca a terminat anul trecut cu 20. 000 de clie