Apple, liderul pietei de playere de muzica in format digital si detinatorul celui mai mare magazin online de mp3-uri, a uimit industria prin propunerea de a deschide piata catre toti competitorii si implicit catre clienti
CEO-ul Apple, Steve Jobs, a cerut caselor de discuri sa permita detinatorilor de magazine online care comercializeaza muzica in format digital sa vanda mp3-urile fara a mai lua masuri de stopare a pirateriei. Aceasta propunere a fost realizata printr-o insemnare a lui Steve Jobs postata pe site-ul companiei Apple.
Practic, Jobs a cerut caselor de discuri sa permita comercializarea mp3-urilor fara ca acestea sa contina si codurile DRM (digital rights management), prin care cumparatorii nu pot asculta melodiile pe un player produs de o companie concurenta celei care detine magazinul online. �Cu siguranta aceasta este cea mai buna alternativa pentru clienti iar Apple ar adopta-o cu rapiditate�, a notat CEO-ul Apple in insemnarea sa intitulata �Ganduri despre muzica�.
Propunerea lui Steve Jobs vine dupa ce mai multe grupuri de protectie a drepturilor consumatorilor din Europa au cerut autoritatilor locale sa oblige Apple sa nu mai restrictioneze ascultarea melodiilor descarcate de pe iTunes doar pe iPod-urile companiei. Liderul Apple a combatut valul de nemultumire aparut in Europa impotriva companiei sale argumentand prin faptul ca nu poate face nimic, puterea de decizie fiind in totalitate la casele de discuri.
Steve Jobs sustine ca �DRM nu a functionat niciodata si sunt slabe sanse sa duca la oprirea pirateriei�, dar ca Apple mentine aceste restrictii din cauza clauzelor contractuale dintre companie si casele de discuri. �Poate cei care nu sunt multumiti de actuala situatie ar trebui sa isi redirectioneze energiile inspre casele de discuri pentru a le convinge sa comercializele melodiile fara masurile DRM�, a mai mentionat Ste