Preocuparile grupului FocAR (Razvan Neagoe si Alina Tudor), duc la o arta ancorata in realitate, implicata in politic si social, o arta care nu se considera exterioara in raport cu societatea, ci pune in discutie principiile de functionare ale acesteia. Urban Traces, expozitia deschisa din 25 ianuarie la Galeria Grigore Mora, are ca subiect identitatea - identitatea ca artist, ca individ, ca natiune. Subiectul este unul esential pentru orientarea noastra in lume, complex, implicand domenii multiple precum cel al artei, filosofiei, psihologiei sau sociologiei. Mereu de o actualitate stringenta, a fost in ceea ce ne priveste reactivat recent de aderarea Romaniei la UE. Instalatiile multimedia, performance-urile sunt vehiculele unor probleme actuale arzatoare precum integrarea, globalizarea, localizarea, politicul, minoritatile. Autorii lor sunt interesati de ceea ce ne defineste astazi, cu adevarat, intr-o lume a simulacrelor mai reale ca realitatea, in care reclama ne agreseaza la fiecare colt de strada, optiunile ne sunt livrate de-a gata, iar identitatea este definitia unui serviciu asigurat de agentiile de publicitate. Adevarate statement-uri, camasile pe care le imbraca artistii nu sunt nici negre, nici verzi, ci sunt inscriptionate cu toate tarele societatii de azi, pe care si le asuma si pe care ni le exhiba.
Exprimarea este sintetica, in alb si negru, chemand la optiuni transante. De fapt, griul murdar al capitalei a fost epurat, descompus in alb si negru si a devenit semn, scriere cu care cei doi isi rescriu istoria pe propria piele, in fapt se rescriu pe ei si isi rescriu propriul destin artistic. Scrisul a devenit imagine, insa isi pastreaza incarcatura critica evidenta, in ipostaza de inscriptie explicita. Filmul, piesa centrala a expozitiei, conecteaza (si agreseaza) simtul tactil, sonor si vizual si asociaza arhaicul pictarii pe corp cu scrierea