Constructorii de masini reactioneaza dur la intentia Comisiei Europene de a-i obliga sa proiecteze noi autoturisme cu emisii reduse de dioxid de carbon.
Plan atacat
Constructorii de masini s-au declarat ferm impotriva acestui proiect. Potrivit BBC News, Asociatia Europeana a Constructorilor de Automobile (ACEA) a condamnat, intr-un comunicat de presa, propunerile Comisiei Europene, considerand ca acestea afecteaza intreaga economie a Europei.
Ei sustin ca astfel de masuri ar duce reducerea locurilor de munca si mai ales ii va obiga sa-si gasesca alte piete de desfacere. De asemenea, va creste pretul masinilor care respecta noile norme.
In anii 1998-1999, toti constructorii de automobile care vand in Europa se angajasera ca masinile lor sa nu degaje mai mult de 140 grame de CO2/km pana in 2008-2009. Dar, in 2005, media emisiilor de dioxid de carbon era peste 162 g/km.
Emisiile cauzate de transportul rutier au crescut cu 30% din 1990 si reprezinta acum mai mult de un sfert din emisiile de CO2 din UE.
Ce urmareste Comisia Europeana
Comisia Europeana a prezentat, miercuri, o strategie privind implicarea constructorilor de automobile in lupta cu incalzirea globala, prin reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale autovehiculelor comercializate in Uniunea Europeana.
Documentul prevede scaderea limitelor admise la un nivel mediu de 120 de grame pe kilometru pana in 2012, mai putin cu 40 grame pe kilometru decat acum.
Pentru aplicarea strategiei, executivul comunitar urmeaza sa inainteze o propunere legislativa "daca este posibil in 2007 sau, cel tarziu, pana la mijlocul lui 2008", scrie Le Monde in editia electronica.
Constructorii de automobile vor trebui sa reduca emisiile de dioxid de carbon cauzate de motorul masinii, la 130 de grame pe kilometru. Inca zec