CNA: aceste programe se incadreaza in audiovizual
Monopoly Media nu respinge solutia licentierii
Consiliul National al Audiovizualului a luat in vizor programele difuzate in supermarketuri si alte locatii publice, cum ar fi gari, baruri, farmacii, aeroporturi sau mall-uri, urmand ca in termen de o saptamana sa decida daca va reglementa acest domeniu, prin plasarea unor reglementari asupra ecranelor publicitare ale companiei Monopoly Media, dupa cum informeaza Mediafax. Nefiind la prima initiativa de acest gen (in urma cu un an, brandul Monopoly TV s-a aflat in centrul unor astfel de discutii), presedintele Ralu Filip a invocat ca principal argument pentru intentia de restrictionare a acestor programe faptul ca ele nu contin doar publicitate, ci si elemente de stiri si divertisment, incadrandu-se astfel in definitia unui program audiovizual (intrand astfel in aria de actiune a autoritatii pe care o conduce).
Astfel, reprezentantul oficial al CNA a declarat: "Eu cred ca ori aveti publicitate fara nimic altceva, si atunci nu e de competenta noastra, ori dati programe audiovizuale si va luati licenta". De asemenea, el a adaugat: "Daca ati avea publicitate non-stop n-am avea nicio problema". O alta problema ridicata de autoritatea in audiovizual consta in difuzarea reclamelor la tutun, care pot rula pe ecranele publicitare situate in astfel de locatii publice, in contradictie cu legile pentru televiziune, care interzic la ora actuala difuzarea unor astfel de spoturi.
Decizia a fost amanata pentru consultarea legislatiei europene
In apararea companiei pe care o conduce, Gabriel Faflei, directorul Monopoly Media, a subliniat faptul ca activitatea acesteia nu este cu nimic diferita fata de alte state, unde astfel de programe sunt difuzate, ca si in Romania, fara licenta. Fara sa respinga masurile ce vor fi propuse de CNA, ac