Multe dintre articolele aparute dupa data magica de 1 ianuarie 2007 trateaza, pe fiecare subiect in parte, perspectiva domeniului respectiv in lumina recentei aderari.
In materie de moda si respectiv retailing, va voi dezamagi un pic cand voi spune ca aderarea nu aduce nimic nou, desi multe aparitii ce se vor concretiza curand vor fi puse in aceasta lumina. Putini stiu insa ca integrarea Romaniei in Uniune nu are o relevanta atat de mare in aceasta zona si foarte multe firme mari, nume pentru care avioanele se umplu la sfarsit de saptamana de turistii pentru shopping, sunt in cautare de parteneri de ani buni. Cu foarte putine exceptii ale unor case precum Louis Vuitton, ale caror magazine reprezinta investitiile lor directe, restul sunt in cautarea unor parteneri si a unor locatii care sa le indeplineasca un minim de cerinte.
Motivul pentru care sunt atat de putine magazine "high end" in Bucuresti nu are absolut nicio legatura cu aderarea, ci cu lipsa unor locatii adecvate acestui nivel si a interesului real de a investi intr-o afacere putin profitabila a oamenilor de afaceri romani. La prima vedere interesul este mare, dar la detalierea planului de afaceri raman foarte putini cu adevarat interesati si mai putini carora bugetul le permite aceasta directie.
In orice caz, inceputul acestui nou sezon aduce doua magazine tip franciza: Ermenegildo Zegna si Pal Zileri. Ambele branduri cunoscute de cativa ani pe piata, dar abia acum respectand integral conceptul de retail al acestor firme.
Revenind la moda, prezentand pe scurt tendintele sezonului ce sta sa inceapa foarte curand, vom avea din nou o enumerare a unor nume mari, inca absente de pe piata noastra (speram cu totii ca nu pentru mult timp).
Sezonul de primavara-vara sparge monotonia iernii in primul rand prin coloristica si imprimeuri, stiut fiind faptul ca pentru domni croielile n