Autostrazile pentru care se estimeaza un trafic rutier ridicat vor fi construite in regim de concesiune, a anuntat ieri ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. De la bugetul statului vor fi finantate doar proiectele de constructie a unor autostrazi pe trasee de interes strict national si pentru care nu pot fi obtinuti bani de la Uniunea Europeana. In acest fel, pentru urmatorii sapte ani, bugetul statului va fi degrevat de 4,2 miliarde de euro, efort financiar care va reveni viitorilor concesionari.
Noua abordare a constructiei de autostrazi in Romania a fost discutata de Berceanu, in urma cu doua zile, si cu premierul Calin Popescu Tariceanu, care a fost de acord cu acest punct de vedere. De asemenea, a fost obtinut si acordul ministrului Finantelor, Sebastian Vladescu.
Primele probleme apar chiar la intrarea in tara pe coridorul paneuropean IV, pe sectiunea Nadlac - Arad, in lungime de 38 km. “Aici este o problema grava, si anume termenul de finalizare este foarte indepartat si necorelat cu celelalte portiuni”, a spus Radu Berceanu. El a adaugat ca intentioneaza sa modifice proiectul, astfel incat sa fie gata in 2011, in loc de 2013.
Problemele continua si pe tronsonul Timisoara - Lugoj, care in prezent nu are finantare. Aici, propunerea ministrului vizeaza transferarea pentru acest tronson a finantarii obtinute pentru Pitesti - Sibiu, aceasta din urma portiune nefiind agreata de Uniunea Europeana din cauza traficului scazut si a costurilor foarte mari.
Taxe pe Bucuresti-Brasov si Bucuresti-Sibiu
In ceea ce priveste centura ocolitoare a Sibiului, Berceanu a spus ca a fost vorba de o greseala de proiectare si ca totul trebuie luat de la capat, inclusiv exproprierile.
Pentru a urgenta lucrarile de constructie, Ministerul Transporturilor va concesiona catre o firma privata, care va fi aleasa in urma unei licitatii i