Termenul-limita de depunere a ofertelor pentru asigurarea flotei Tarom s-a stabilit a fi data de 20 februarie. Initial, termenul anuntat de operatorul aerian, prin Monitorul Oficial, a fost ziua de 29 ianuarie.
Inainte de expirarea acestei date, Ardaf a depus o contestatie la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC). La data respectiva, Ardaf se afla inca sub monitorizarea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) si, din acest motiv, nu a fost admisa la licitatie, conform cerintelor din caietul de sarcini. Potrivit procedurii, licitatia a fost suspendata pana la solutionarea contestatiei. CNSC a respins “plangerea” Ardaf si a transmis Tarom aceasta decizie. In urma cu doua zile, compania aeriana i-a anuntat pe ceilalti ofertanti ca data de depunere a ofertelor s-a stabilit a fi 20 februarie 2006. Surse din piata de asigurari ne-au declarat ca in cursa pentru asigurarea flotei Tarom s-au inscris patru companii - Allianz-Tiriac, Astra-Uniqa, BCR Asigurari si Omniasig.
Piata, dominata de doi asiguratori
Piata asigurarilor aviatice din Romania este dominata de doua mari companii - Allianz-Tiriac, care detine conturile Tarom si Carpatair, si Astra-Uniqa, aceasta avand in portofoliul de clienti Romavia, Romaero, Blue Air, Aeroportul Bucuresti-Baneasa si Aeroclubul Romaniei.
Astra a asigurat flota Tarom in perioada anilor 1991-1993. Dupa aceea, contul Tarom a fost preluat, pana in anul 2001, de compania de asigurare Anglo-Romana, careia CSA i-a retras autorizatia de functionare in iunie 2003.
Cel mai mare contract
Din anul 2002 pana in 2006, licitatiile pentru asigurarea flotei Tarom au fost castigate constant de Omniasig, cu ajutorul unor caiete de sarcini “cu dedicatie”. In octombrie 2001, cand Omniasig a devenit asiguratorul Tarom, contractul pentru anul 2002 a avut o valoare de 7,5 milioa