Moderatorii de talk-show-uri de la televizor sint exponenti reprezentativi, responsabili, alesi (dupa merite deosebite in munca jurnalistica) sa formeze opinia publica, sint modele de experienta, modele de gindire, de comportament, sint profesionisti aflati, in ierarhia valorilor, mai presus decit ceilalti lucratori din presa, sint si frumosi, si destepti, si fermecatori, curati la minte, la
suflet, la spirit, culti si educati. Sint „piese“ de referinta ale celei de-a 4-a puteri.
Pe malul sting al Dunarii albastre, si, in special, pe malurile Dimbovitei, aceasta specie s-a hibridizat.
Moderatorul mutant a rezultat din adaptarea modelului la piata de manele si telenovele, ahtiata dupa scandal si indiscretie, piata care, la rindul ei, a rezultat din furajarea publicului, in mod sistematic, cu produse culturale si informationale ieftine, dar care se vind repede, produc dependenta - cum ar fi violenta de limbaj, fizica si psihologica, obscenitatea, trivialitatea, incompetenta,
iresponsabilitatea, care sint vindute drept calitati si legitimate ca atare, cu mare succes, pentru ca toata lumea se poate recunoaste in ele.
Prin urmare, asta este dat la tv, pentru ca patronii de televiziuni sint oameni de afaceri care vor sa faca bani. Din ce in ce mai aroganti, in conformitate cu succesul, moderatorii au atitudini care baleiaza de la obraznicie si dispret pina la slugarnicie si laude indecente, in functie de interesul sefilor din televiziunea respectiva fata de invitati.
Atitudinea moderatorilor nu are in general legatura cu interesul public, cu bunul-simt sau cu morala. Poate si din cauza ca cele trei categorii mentionate nu fac rating. Dar se pare ca nu subiectele fac rating, ci persoanele. Figurile bine vandabile se afla zilnic pe toate posturile la talk-show-uri, in editii facute special pentru a mai ri