Marile companii incep sa foloseasca parerile consumatorilor postate pe bloguri sau pe forumuri pentru a vedea ce trebuie sa faca pentru a-si imbunatati produsele.
Mai multe decenii la rand, brandurile de succes au presupus un set foarte clar de reguli: producerea unor bunuri de calitate la cel mai bun pret si precizarea valorii in mesajele publicitare vazute de milioane de persoane la televizor si in diverse publicatii. In acea perioada masurarea vanzarilor si evaluarea raspunsurilor consumatorilor se realiza prin intermediul scrisorilor, telefoanelor, cercetarilor realizate pe anumite grupuri si a sondajelor, scrie International Herald Tribune.
Nicaieri nu au mai fost aplicate aceste reguli asa de bine ca la Procter & Gamble, care a castigat o avere transformand Crest, Pampers si Tide in cele mai dorite produse aflate pe lista cumparatorilor din SUA.
Dar jocul brandurilor s-a schimbat radical, in mare parte datorita numeroaselor posibilitati pe care le ofera Internetul consumatorilor si a influentelor economice pe care le are utilizarea foarte larga a Web-ului, cunoscut ca blogosphere, care nu a fost atat de raspandit pana acum patru ani.
In timp ce consumatorii posteaza foarte multe comentarii pe paginile de discutii online, afiseaza mesaje si logo-uri pe Internet, in mintea celor care concep branduri se ridica o noua intrebare: cine castiga si cine pierde atunci cand practicile de productie in masa si de marketing, testate in timp, sunt slabite de parerea deseori excentrica a erei informatiilor?
Un raspuns posibil la intrebare poate fi gasit la etajul patru al unei cladiri construite in secolul al 19-lea pe Main Street, in biroul Nielsen BuzzMetrics. Compania, o unitate a A.C. Nielsen, care s-a format anul trecut in urma unei fuziuni a trei companii mai mici, a afirmat ca a adus la un loc tehnologia, comunicatiile si analizarea bu