Angajatorii din transporturi estimeaza ca se impune o marire a salariilor in domeniu.
Criza este determinata, in principal, de salariile fabuloase pe care le pot castiga peste hotare specialistii din transporturi. Expertii in resurse umane apreciaza piata ca fiind una extrem de dinamica, unde se tintesc slujbe de la firme concurente.
Se cauta mii de oameni care sa lucreze in domenii ca achizitii, logistica, aprovizionare, dispecerat, organizare, distributie, intermediere, curierat, servicii. La mare pret sunt si soferii, mai ales cei de TIR.
"Cele mai solicitate joburi sunt cele de asistent logistica, gestionar depozit, referent marketing/referent exporturi, responsabil aprovizionare, operator facturare, sef serviciu achizitii, agent/reprezentant vanzari, sofer distributie, sofer pentru transporturi internationale, curier", spune Laura Chilom, senior consultant al www.ejobs.ro.
Fluctuatie mare de personal
Potrivit www.bestjobs.ro, oferta de locuri de munca in transporturi a crescut cu 22%. Cele mai multe posturi (63%) sunt pentru Bucuresti si pentru slujbe full-time (90%).
Foarte multe cereri sunt pentru pozitii de entry si middle level - 52%, urmate de cele pentru absolventi de liceu si facultate - 32%. "Transport/logistica este unul dintre domeniile cu cei mai multi candidati: sunt inregistrate 29.920 de CV-uri", spune Maria Suciu, PR al Neogen.
"Majoritatea firmelor de transport au o fluctuatie de personal egala cu cea din ultimii cinci ani, mai ales in domeniul rutier", sustine Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania. Criza, apreciaza el, este cauzata de faptul ca nu mai sunt specialisti: "Cei batrani s-au pensionat, cei tineri nu s-au format".
Problema este mai grava mai ales in privinta soferilor care merg pe distant