Softul Microsoft aproape a triplat vanzarile de PC in SUA
70% dintre PC vandute sunt echipate cu varianta Premium
Primele cifre aferente vanzarilor de PC arata apetenta consumatorilor americani pentru achizitia variantei premium a Windows Vista, in detrimentul variantei de baza a sistemului de operare.
Intr-un studiu realizat de Institutul Current Analysis, preluat de publicatiile internationale, care analizeaza saptamana incheiata in data de 3 februarie, acopernind primele cinci zile in care Vista a fost diponibila pentru clientii americani se arata ca versiunea mai scumpa a sistemului de operare, Vista Home Premium, a reprezentat 70% din vanzari, in timp ce numai 22% din clienti au optat pentru versiunea mai simpla, Vista Home Basic. Windows Vista a fost lansat pe 30 ianuarie. Laptopurile dotate cu versiunea Vista Home Premium se vand, in medie, cu 863 de dolari, iar cele dotate cu versiunea Basic se vand cu aproximativ 616 dolari.
Cu toate acestea, vanzarile de PC echipate cu cea mai complexa si scumpa versiune a Vista, Windows Vista Ultimate au lasat de dorit, doar 1.2% din totalul celor care au achizitionat acest produs optand pentru varianta mentionata. Insa, Samir Bhavnani, directorul de cercetare al Current Analysis, persoana care a redactat raportul, a precizat evolutia vanzarilor Vista Ultimate se va schimba la un moment dat.
"Odata cu trecerea timpului, ne asteptam ca Ultimate sa devina o parte importanta din vanzari, per ansamblu", a declarat Bhavnani.
Prima saptamana de la lansarea pe piata a Windows Vista a reprezentat cea mai buna perioada pentru piata de PC, a afirmat Bhavnani. Numarul de calculatoare vandute in Statele Unite a inregistrat o crestere de 173 de procente, comparativ cu saptamana incheiata la 27 ianuarie, si cu 67% fata de aceeasi perioada a anului 2006, a aratat institutul intr-un comunicat. @N