Masina de 5.000 de euro, cum a fost initial numit Logan, desi cu echipari poate ajunge si la 9.000 de euro, a fost scoasa pe piata pentru a obtine o masina deosebit de competitiva din punct de vedere al costurilor.
Initiativa lui Carlos Ghosn s-a dovedit de un real succes, pana in prezent modelele Logan vanzandu-se in sute de mii de exemplare, cele mai multe pe pietele emergente, dar si in Europa.
Dezvoltarea unor tari cu potential al pietei imens cum ar fi India, China, tari din America Latina sau din nordul Africii ai caror locuitori inca nu au posibilitati financiare de a-si cumpara masini noi au prilejuit Renault sa se gandeasca la fabricarea unei masini chiar mai ieftine decat Logan.
Astfel, grupul francez intentioneaza sa foloseasca platforma Logan pentru a construi un automobil mai ieftin care sa fie produs la costuri cuprinse intre 2.000 si 4.000 euro pe exemplar, a declarat Carlos Ghosn, CEO al Renault-Nissan, citat de Financial Times si preluat de NewsIn.
"Urmatoarea generatie de Logan va fi mai competitiva din punct de vedere al costurilor", a spus Carlos Ghosn, CEO al aliantei Renault-Nissan la conferinta de prezentare a rezultatelor financiare Renault pe 2006. El a adaugat ca fabricarea unei astfel de masini ar avea costuri intre 2.000 si 4.000 euro (2.600 - 5.200 dolari), dar un astfel de automobil nu poate fi vandut pe orice piata, din cauza regulamentelor legate de siguranta si alte capitole. Carlos Ghosn nu a precizat cand are grupul Renault de gand sa lanseze aceasta masina "ultraieftina", insa a mentionat ca Renault deja lucreaza la acest proiect.
Exemplul Renault, urmat si de alti producatori
Reusita Logan a atras atentia altor mari producatori auto mondiali care dezvolta masini ieftine pentru piete din tari in curs de dezvoltare. Toyota, Hyundai sau Tata Motors au anuntat ca vor produce automob