Nici n-am implinit o luna si jumatate de UE si deja se resimt efectele aderarii. Unele asteptate, altele mai putin. Taxa de prima inmatriculare, de exemplu, face parte din a doua categorie, insa birul n-are a face cu aderarea, ci e mai degraba un moft al guvernarii actuale. Pe undeva, ea e menita sa sprijine innoirea parcului auto, dar intr-o maniera diferita de cea cunoscuta sub numele de "Programul Rabla". Practic, desi are un salariu mediu net sub 250 de euro - si asta multumita scaderii cursului monedei europene - romanului i se da peste degete daca intinde mina spre un second-hand european. Poate ca, pe undeva, n-ar fi o idee rea, insa stacheta nu e la indemina pentru majoritatea potentialilor cumparatori de autoturisme.
Intre timp, valul emigrantilor continua sa se ingroase. Tot mai multi conationali descopera avantajul de a calatori mai usor spre Vest si din ce in ce mai multe perspective de a ramine acolo. Astfel, daca pina de curind constructorii erau cei mai cautati in afara, acum a venit rindul medicilor si asistentilor lor sa inceapa sa-si gaseasca de lucru in Occident. Dar in privinta constructorilor ceva s-a intimplat in Romania: lefurile le vor creste pina la toamna cu 100%, pentru ca se construieste tot mai mult, iar mina de lucru e insuficienta. Dar in cazul personalului medical inca nu se poate aplica aceeasi stratagema, pentru ca statul nu negociaza, ci mai degraba impune. Pe de alta parte, sectorul medical privat este inca in stadiu incipient, astfel ca alternativele sint putine in acest caz. Si cadrele didactice au inceput sa "faca valuri", desi in cazul lor necesitatea cunoasterii unei limbi straine devine obligatorie. Iar faptul ca, indiferent de pregatirea profesionala, valul plecarilor n-a trecut se vede la ghiseele birourilor de evidenta a populatiei, unde romanii au dat navala sa-si scoata cartile de identitate, cu care pot iesi