Sursa: HotNews
Se contureaza tot mai pregnant o noua tendinta pe piata muncii din tara noastra. Dupa ce ani de zile marile companii au venit in Romania pentru a-si muta sau deschide unitati de productie, acum a venit vremea centrelor de suport tehnic, a departamentelor de “intelligence services”.
Nume grele ca Microsoft, Renault, IBM si, mai nou, Ericsson au creat, sau sunt punctul de a crea, centre de suport global pe teritoriul tarii noastre.
Putem spune astfel ca firmele straine sunt tot mai interesate de personalul romanesc cu studii inalte, nu doar de cel fara studii superioare sau de mana de lucru necalificata. Trei sunt cauzele majore ale acestui fapt: taxele inca mici, forta de munca ieftina, dar si acoperirea geografica a acestor centre de suport tehnic.
Primii pasi au fost facuti timid in urma cu mai multi ani, dar de abia acum putem vorbi de o tendinta in adevaratul sens al cuvantului. In mod cert, integrarea in Uniunea Europeana a reprezentat cel mai important atu in concretizarea acestui trend.
Exodul creierelor catre interior
Ceea ce conduce la o strategie foarte desteapta si rentabila din partea companiilor straine: decat sa dea salarii mai mari emigrantilor cu studii inalte, mai bine vin firmele in tara acestor emigranti, le dau si salarii mai mici si isi extind si pietele de desfacere. In acest sens, putem vorbi despre un “exod al creierelor” catre interiorul tarii.
Romanii cu studii inalte nu mai pleaca la companii din afara, ci se orienteaza catre companii de acelasi gen, dar care vin ele in tara. Iar urmatoarele doua exemple sunt mai mult decat elocvente: Microsoft si Ericsson.
Centrul de suport global
La sfarsitul saptamanii trecute, compania Ericsson a anuntat ca va deschide in Romania un centru de suport global. Premierul Calin-Popescu Tariceanu s-a int