Pentru ca o companie sa obtina o crestere a cotei de piata, trebuie sa “fure” din clientii competitorilor. Aceasta practica este extrem de vizibila mai ales in ultimii ani in IT. Atunci cand ai produse mai bune, preturi mai bune, sau orice alt avantaj important fata de competitie, este clar ca o parte din clientii lor vor veni la tine.
Totusi in IT problemele sunt multiple pentru ca o companie mare, client al unei solutii IT sa migreze la alt produs software sau hardware. Costurile de achizitie pentru noul produs sunt doar o parte din costul general al transferului.
Pe langa acestea, mai exista costuri de migrare a datelor de pe un sistem pe altul, training pentru personalul care il foloseste, costurile de service si mentenanta si multe altele. Astfel, de multe ori in practica, diviziile de IT ale marilor companii detin produse mai proaste si mai scumpe decat cele de pe piata, ele neputand sa migreze catre sistemele dorite datorita costurilor adiacente.
In acest spirit HP a pornit o campanie de incurajare a clientilor nemultumiti de sistemele Sun pentru ca acestia sa foloseasca serverele HP ProLiant x86. Argumentul celor de la HP este accesibilitatea si performantele superioare ale produselor proprii comparativ cu cele de la Sun.
Din 1996,cand HP a intrat pe piata de servere, compania a obtinut atestari pentru mai multe versiuni de Solaris pe 32 si 64 de biti pe servere HP ProLiant cu procesoare AMD Opteron si Intel Xeon. Noile certificari includ serverele HP ProLiant BL20p G4, BL460c, BL480c, DL360 G5, DL380 G5, DL580 G4 si ML570 G4.
Pentru a-i determina pe clienti sa treaca de la platformele Sun la platformele HP ProLiant, BladeSystem, Integrity si StorageWorks, HP le ofera o serie de instrumente automatizate, facilitati de inlocuire a sistemelor, stimulente financiare, sprijin in procesul de transfer. Din 2004, HP a obtinu