Cu vanzari anuale de numai 800 de unitati, celebrul constructor auto Rolls Royce are un talent desavarsit in a atrage o clientela cat mai exclusivista.
Companiile din segmentul auto super-premium deseori vorbesc de importanta fiecarui client in parte. Atunci cand o face Rolls Royce Motors, este dificil ca cineva sa se indoiasca de acest lucru.
Marca britanica, aflata in proprietatea grupului german BMW, comercializeaza cel mult 800 de unitati anual, scrie Financial Times. Pretul unui Rolls Royce Phantom incepe de la 400.000 dolari (308.000 euro), iar modelele personalizate pot ajunge chiar si la cateva milioane, ceea ce transforma fiecare vanzare intr-un adevarat eveniment pentru constructor.
Dar preturile exclusiviste practicate de Rolls Royce impun anumite strategii de marketing. Clientii-tinta sunt persoane care detin cel putin 30 de milioane de dolari in lichiditati, grup estimat de catre firma de consultanta Capgemini la aproximativ 85.000 de persoane pe plan mondial.
"Companiile auto conventionale au tendinta de a impinge automobilele pe linia de productie si se asteapta ca cineva sa le cumpere", a declarat Ian Robertson, CEO si presedinte al consiliului de administratie al Rolls Royce. "Noi ne adresam unui grup extrem de restrans, cel de la varf", a adaugat el.
Rolls Royce, companie care nu raporteaza rezultatele independent de grupul BMW, nu dezvaluie nici bugetele alocate departamentului de marketing, descris de Robertson ca fiind "foarte mic". Dar compania a dezvaluit ziarului Financial Times cateva din tehnicile de marketing prin care sunt atrasi clientii exclusivisti.
"Daca marketingul conventional ar fi comparat cu amenintarea unei pusti normale", a declarat un oficial al companiei, "cea utilizata de Rolls Royce ar putea fi asemanata cu cea a unei pusti cu luneta", a adaugat el. "Este vorba despre a fi inteligent a