Executivii din IT&C s-au adunat saptamana aceasta la Barcelona la Congresul Mondial 3GSM pentru a promova noi metode de accesare a continutului multimedia pe telefonul mobil.
Ironia face ca noile metode sa sune foarte asemanator cu interactiunea pe care oamenii o au in mod obisnuit cu PC-urile, scrie International Herald Tribune.
Pentru multi executivi din industrie, dilema nu va mai fi daca utilizatorii vor telefoanele mobile pentru a descarca muzica, clipuri video, jocuri, pentru a viziona emisiuni TV, pentru a cauta pe Internet un anumit restaurant, sa faca pariuri sau sa isi editeze blogurile. In prezent, intrebarea este cat de curand?
"Ceea ce oamenii accepta sa foloseasca pe un computer, in curand vor incepe sa il adopte si pe telefoanele mobile" , a declarat Daniel Winterbottom, analist al companiei de consultanta Informa Telecom and Media.
Conform Informa, piata de continut si servicii mobile va atinge in 2011 valoarea de 150 mld. de dolari, fata de 89 mld. dolari inregistrati anul trecut. Din intreaga valoare, 13,2 mld. dolari sunt asteptate sa provina din continutul creat de utilizatori - precum clipurile disponibile pe YouTube - si serviciile adiacente. In 2006, acest segment a generat 3,5 mld. dolari.
Cea mai mare problema intampinata de operatorii de telefonie mobila pe pietele mature precum Europa de Vest - unde aproape fiecare locuitor detine un telefon mobil - este cum vor pastra ritmul de crestere intr-o perioada in care preturile pentru transfer de voce si text scad puternic pe fondul concurentei acerbe.
In timp ce companiile de telefonie mobila tind tot mai mult sa adauge elementul mobil actualelor aplicatii web, afacerile de succes din mediul online raman comunitatile online precum Bebo sau MySpace. Totodata, continutul generat de utilizatori, reprezentat de site-ul video YouTube, invadeaza in prezent mediul tel