Cuvintul reforma apare foarte des in textul motiunii anti-Macovei. Ministrul Justitiei este acuzat ca nu a elaborat o strategie de reformare a sistemului de justitie pasind incorect responsabilitatea catre Consiliul Superior al Magistraturii. Si asta desi rolul organismului cu pricina este doar acela de a fi „garantul independentei justitiei”.
In opinia semnatarilor, o reforma adevarata e atunci cind ministrul se rezuma doar la rolul de facator de legi, fara sa pronunte in nici un fel asupra felului in care se acestea se aplica in viata reala si fara sa preocupe de interventiile politicului in sfera justitiei.
Daca mai renunta si la Legea ANI, cel sau cea in cauza chiar devine o persoana simpatica. De fapt, Romania nici nu ar avea nevoie de o astfel de lege si daca este ceruta de la Bruxelles e doar pentru ca d-na Macovei a indus „false imagini” in ochii unor „cercuri europene”.
Problema e ca cercurile cu pricina sint chiar Comisia Europeana, care, in repetate rinduri, in ansamblu, dar si prin comisarul pentru justitie, Franco Frattini, a facut referiri explicite la acest subiect. Cum de altfel e putin probabil ca intregul aparat de experti de la Bruxelles sa poata fi intoxicat intr-o asemenea masura de actualuil ministru al Justitiei.
Pentru a detalia lunga lista de pacate de care s-ar face vinovata d-na Macovei e nevoie de 8 pagini.
I se imputa „planul demonic” de subminare a CSM, proliferarea criminalitatii, cu citarea tuturor capitolelor (crimele grave in stil mafiot, violenta in familie, certurile intre vecini si chiar violenta din traficul rutier!), faptul ca i-ar fi manipulat pe oficialii de la Bruxelles cum ca datorita coruptiei la nivel inalt am avea nevoie de o institutie ca ANI
(care sa monitorizeze declaratiile de avere si de interese ale demnitarilor), dar si procesele pierdute de Romania l