Jerome Peyrard, directorul de dezvoltare al hipermarketurilor Cora pentru Romania si Ungaria, spune ca reteaua nu va accelera ritmul de extindere pe piata, fiind influentata de preturile prea mari ale terenurilor si de imprevizibilul pietei imobiliare.
Cora, una dintre primele retele de comert modern intrate pe piata romaneasca, vizeaza extinderea retelei in locatii situate in interiorul oraselor si va deschide cel de-al treilea magazin in Bucuresti in anul 2008.
"Daca ne-am fi planificat un ritm anual de extindere pe piata romaneasca, am fi fost constransi sa renuntam la unele criterii de alegere a locatiilor, ca sa putem respecta termenele de finalizare. De la identificarea unui teren interesant din punctul nostru de vedere si pana la luarea deciziei de a-l achizitiona ar putea trece mai mult de 6 luni, pentru ca suntem extrem de precauti pe piata imobiliara", afirma Jerome Peyrard.
Compania franceza va merge in continuare pe strategia de extindere in locatii proprii, insa magazinul anuntat pentru 2008 va fi situat intr-un spatiu inchiriat in centrul comercial Sun Plaza din Bucuresti (cartierul Berceni).
"Alegerea unei viitoare locatii in centrul comercial Sun Plaza reprezinta o exceptie pentru noi, deoarece strategia noastra de extindere prevede ca magazinele sa fie amplasate in locatii proprii. Sun Plaza este, in opinia mea, primul centru comercial veritabil anuntat pe piata romaneasca, deoarece prezenta unui hipermarket cu rol de ancora ii garanteaza un trafic important de clienti, cu frecventa saptamanala", precizeaza Peyrard.
El spune ca piata imobiliara din Romania este foarte imprevizibila, dovada fiind preturile terenurilor care au explodat intr-un timp foarte scurt.
"Preturi de 300-400 de euro pe metrul patrat in orase din provincie la periferii sunt exagerate, din punctul nostru de vedere. In ultimii cinci ani, preturi