Bătălia pe fondurile europene nu se dă doar între „titularii“ de proiecte, ci şi între firmele de consultanţă. Companiile mari nu vânează neapărat procentele din fondurile structurale, ci obţinerea unor contracte de „mentenanţă“, în timp ce firmele mici văd în comisioane o posibilitate de a-şi creşte cifra de afaceri. Piaţa pe care se poartă „luptele“ este destul de generoasă, peste 300 de milioane de euro. Şi domeniile ce trebuie a
Bătălia pe fondurile europene nu se dă doar între „titularii“ de proiecte, ci şi între firmele de consultanţă. Companiile mari nu vânează neapărat procentele din fondurile structurale, ci obţinerea unor contracte de „mentenanţă“, în timp ce firmele mici văd în comisioane o posibilitate de a-şi creşte cifra de afaceri.
Piaţa pe care se poartă „luptele“ este destul de generoasă, peste 300 de milioane de euro. Şi domeniile ce trebuie acoperite de consultanţă sunt foarte numeroase: cercetare şi dezvoltare tehnologică, informatizare, transport, energie, protecţia mediului, turism, cultură, regenerare urbană. Prin urmare, concurenţa de-abia de acum înainte se va ascuţi. La aceasta se adaugă şi faptul că firmele mari de consultanţă - KPMG, Deloitte, PriceWatarhouse, Ernst&Young - sunt interesate nu neapărat de partea de consulting, cât mai degrabă de aceea care le permite să vândă clientului şi restul serviciilor pe care le pot oferi. „O firmă de consultanţă aşa cum este KPMG poate să furnizeze foarte multe servicii companiei. În plus, noi putem ajuta clientul să-şi reorganizeze cât mai bine afacerea, să-şi crească profitul ca să poată obţine fondurile, şi acestea să îi aducă plusvaloarea acolo unde e nevoie. Dar noi putem să-i arătăm clientului, şi după ce a absorbit fondurile, cum îşi poate optimiza activitatea pe noile baze“, spune Victor Grigore, senior manager la KPMG. Firma sa vrea să câştige