Caroli Foods, unul dintre liderii pietei de mezeluri din Romania, mizeaza anul acesta pe afaceri de 125 milioane de euro, in crestere cu peste 30% in raport cu anul precedent. Pentru 2006, grupul a raportat o cifra de afaceri de 93 milioane euro, in crestere cu 50% in raport cu 2005.
"Evolutia a fost determinata de un flux sustinut de investitii - de peste 11 milioane euro - directionat in principal catre largirea capacitatilor de productie a fabricii de salamuri crud-uscate Indcarf, specializarea productiei, dezvoltarea organizationala si resurse umane", se arata intr-un comunicat al companiei.
Cea mai mare crestere a vanzarilor a fost raportata in 2006 pe segmentul salamurilor, urmat de cel al suncilor si salamurilor crud-uscate. Cresterea numarului de magazine a contribuit la majorarea vanzarilor, ritmul de crestere din Moldova fiind mai accelerat decat in alte zone, potrivit companiei.
Pentru acest an, Caroli si-a bugetat investitii de cinci milioane euro, fondurile urmand sa fie alocate finalizarii investitiei in fabrica de mezeluri crud-uscate de la Pitesti, deschiderii a doua noi centre de logistica, in Cluj si Pitesti, precum si extinderii retelei de magazine din zona Ardealului. Totodata, vor fi realizate investitii pentru implementarea standardelor de calitate in capacitatile nou integrate in grup, lansarea unor noi produse, dezvoltarea distributiei si promovarea si dezvoltarea brandului Maestro. "Ne asteptam la un an 2007 caracterizat de o evolutie dinamica, o crestere a competitiei si deschiderea de noi oportunitati pe pietele europene", a declarat, in comunicat, presedintele grupului, Talal El-Solh.
Caroli Foods apreciaza ca piata mezelurilor ar putea creste in acest an cu circa 10%, iar aderarea Romaniei la Uniunea Europeana va determina "reasezarea" pietei.
"Integrarea europeana va aduce cu siguranta o reasezare a pietei.