In ciuda faptului ca amenzile aplicate de CNA televiziunilor cresc de la an la an, posturile continua sa incalce regulile audiovizuale. Deoarece veniturile incasate din publicitate acopera cu varf si indesat penalizarile.
Scopul unei amenzi este, in general, de a limita incalcarea unor reguli stricte, create pentru a evita haosul sau pentru o mai buna functionare a sistemului. De obicei, fie ca este vorba despre o persoana fizica sau juridica, fiecare incearca sa respecte legile jocului, tocmai pentru ca exista si o latura coercitiva. Dupa ce s-a calcat o data pe bec si s-a primit o sanctiune, se incearca a se evita repetarea greselii respective. Sau cel putin asa ar trebui. Nu este insa cazul televiziunilor din Romania, care, desi au fost sanctionate financiar sau cu avertisment public de Consiliul National al Audiovizualului, n-au incetat niciodata sa cada in exact aceleasi capcane. Sau poate ca nu. Presedintele CNA, Ralu Filip, nu considera ca lucrurile trebuiesc privite in acest mod: "Nu cred ca televiziunile cad in capcane. De fapt, unele dintre ele nu respecta legile audiovizualului in mod deliberat, considerand ca astfel isi asigura audiente mari. As vrea sa mentionez aici OTV, care intentionat repeta exact aceleasi greseli".
CRESTERE. Din 2002 si pana in prezent, televiziunile au primit 284 de amenzi, in valoare de 2.245.000 RON, dintre care 232, in valoare de 1.690.000 RON, au fost fie achitate, fie transmise in vederea executarii. Iar 49 de amenzi, in valoare de 542.500 RON, fac obiectul dosarelor aflate pe rolul instantelor de judecata. Astfel, in 2003 au fost aplicate doar 13 amenzi, in valoare de 97.500 RON, in 2004, numarul acestora s-a multiplicat de aproape cinci ori, ajungand la 63, valoarea amenzilor ridicandu-se la 442.500 RON. Trendul s-a mentinut si in anul urmator, televiziunile fiind sanctionate cu 827.500 RON, suma aproape dubla fa