În momentul achiziţiei unui produs destinat igienei orale, principalele criterii luate în calcul sunt: preţul accesibil, calitatea, brandul, eficienţa, aroma şi ambalajul. Evoluţia consumului de produse pentru igiena orală este influenţată de gradul de educaţie al populaţiei. Pentru anul 2006, se constată un trend ascendent al pieţei în comparaţie cu anul precedent, mai ales în ceea ce priveşte vânzările valorice. Astfel, potrivit ACNielsen Romania, în 2006 s-au cumpă
În momentul achiziţiei unui produs destinat igienei orale, principalele criterii luate în calcul sunt: preţul accesibil, calitatea, brandul, eficienţa, aroma şi ambalajul.
Evoluţia consumului de produse pentru igiena orală este influenţată de gradul de educaţie al populaţiei. Pentru anul 2006, se constată un trend ascendent al pieţei în comparaţie cu anul precedent, mai ales în ceea ce priveşte vânzările valorice. Astfel, potrivit ACNielsen Romania, în 2006 s-au cumpărat puţin peste două milioane de litri de pastă de dinţi, în valoare de 120,3 milioane lei, sumă cu aproximativ 12% mai mare decât cea înregistrată în 2005. Ponderea vânzărilor de periuţe de dinţi pentru adulţi a crescut cu aproximativ 32%, până la o valoare de 19,3 milioane lei.
În ceea ce priveşte apele de gură, menţionăm că această categorie nu este monitorizată de institutele de cercetare de piaţă, însă un studiu TGI realizat în urmă cu doi ani de Mercury Research releva faptul că doar 8% din populaţia urbană cu vârsta peste 15 ani utilizează astfel de produse.
Poziţia principalilor trei competitori de pe piaţa locală a produselor de igienă orală a rămas aceeaşi de câţiva ani: Colgate Palmolive (cu brandurile Colgate şi Super Cristal, fiecare având mai multe variante), Procter & Gamble (Blend – a – med) şi GlaxoSmithKline (Aq