Procesul accidentului navei "Erika", încărcată cu 20.000 de tone de deşeuri petroliere, care, în decembrie 1999, în urma unei furtuni, s-a rupt în două în apropiere de coastele franceze Procesul accidentului navei "Erika", încărcată cu 20.000 de tone de deşeuri petroliere, care, în decembrie 1999, în urma unei furtuni, s-a rupt în două în apropiere de coastele franceze ale Bretaniei, a început, ieri, furtunos: niciunul dintre cei 15 acuzaţi nu se consideră răspunzător. Vasul era "cârpit" Petrolierul, înregistrat în Malta, avea o vechime de 25 de ani şi se afla în exploatarea trustului petrolier francez "Total", care îl închiriase de la o companie liberiană. Procurorii au acuzat firmele implicate că au ştiut, cu doi ani înainte de dezastru, că vasul nu este destul de sigur, din moment ce au comandat mai multe reparaţii de "cârpire" a chilei, care prezenta fisuri. Francezii deţin probe că mai multe panouri metalice au fost pur şi simplu lipite peste fisuri, cu acordul firmelor care au asigurat vasul. Căpitanul indian şi 15 companii, din mai multe ţări, trebuie acum să facă faţă acuzaţiilor că au pus în pericol vieţi omeneşti şi au provocat, din neglijenţă, daune importante mediului. Cei 26 de marinari au fost salvaţi cu greu de elicoptere, iar petrolul a poluat marea pe o adâncime de doi metri şi o distanţă de 400 de kilometri. Peste 150.000 de pescăruşi morţi Procesul va dura patru luni şi este cel mai complex din istoria juridică a Franţei. Decizia luată în acest caz ar putea schimba complet legislaţia internaţională maritimă, astfel încât acuzaţii să nu mai poată argumenta, aşa cum a făcut-o ieri avocatul trustului francez, spunând că "Nici Franţa şi nici Spania nu pot cere daune pentru că accidentul s-a produs în apele internaţionale". Coastele franceze au fost însă serios afectate, începând din portul La Rochelle şi până în Bittany, iar pe ţă