Renault se află într-un proces de restructurare a activităţii, piaţa românească urmând să joace un rol important. Pentru a-şi apăra interesele, care includ menţinerea taxei de înmatriculare din România, Renault e decisă să meargă până la Bruxelles. Pariul lui Carlos Ghosn, directorul general al Renault, include lansarea a 26 de modele noi, plasarea noului Laguna în primele trei mărci din clasa medie de automobile, unde are de detronat Mercedes C Classe, Audi A4 sau BMW
Renault se află într-un proces de restructurare a activităţii, piaţa românească urmând să joace un rol important. Pentru a-şi apăra interesele, care includ menţinerea taxei de înmatriculare din România, Renault e decisă să meargă până la Bruxelles.
Pariul lui Carlos Ghosn, directorul general al Renault, include lansarea a 26 de modele noi, plasarea noului Laguna în primele trei mărci din clasa medie de automobile, unde are de detronat Mercedes C Classe, Audi A4 sau BMW serie 3, sau creşterea profitablităţii la 6% din cifra de afaceri. Toate acestea până în 2009.
Primul an al Contractului 2009, cum a fost denumit programul de restructurare, consemnează însă o reducere a vânzărilor cu 4%, a veniturilor cu 0,8%, a profitului cu aproape 20% şi a profitabilităţii (profit raportat la cifra de afaceri) de la 3,20% în 2005 la 2,56% anul trecut. Ghosn, care şi-a atras supranumele de „cost-killer“ în urma redresării financiare a mărcii Nissan, prin reducerea drastică a costurilor, se arată însă optimist în ceea ce priveşte succesul reţetei sale şi la nivel de grup. „Reducerea costurilor, îmbunătăţirea calităţii şi a performanţelor grupului pe plan internaţional au făcut ca Renault să îşi atingă obiectivul de marjă operaţională conform etapei actuale a planului Contractului 2009“, a spus Ghosn la prezentarea rezultatelor financia