Grupul suedez IKEA, cel mai mare retailer mondial de mobila, va incepe in urmatoarele saptamani, o campanie agresiva de promovare, primul pas fiind reprezentat de distribuirea a 850.000 de cataloage in Bucuresti si in imprejurimi.
Catalogul se distribuie gratuit si este realizat in cateva puncte de pe glob, astfel incat costurile realizarii acestuia sa se mentina scazute. Totodata, costurile variaza de la an la an, insa in medie, realizarea catalogului este estimata la aproximativ un euro, ceea ce ar duce la aproximativ 1 mil. euro costurile IKEA pentru catalogul din Romania.
Compania a angajat o firma de distributie care se va ocupa de oferirea acestora direct la usa locuintelor.
Ca regula, durata de valabilitate a unui catalog este de un an, insa pentru ca in Romania suedezii isi vor demara afacerile in primavara, acesta va fi valabil pana la sfarsitul lunii august. Incepand cu septembrie, IKEA Romania va alinia perioada de valabilitate cu cea de la nivel mondial. In exercitiul financiar care s-a terminat in august 2006, IKEA distribuise 174 de milioane de cataloage in intreaga lume.
De altfel, conceptul IKEA se bazeaza pe o politica de preturi reduse.
"Noi cumparam in volume mari, facem economii la transport si depozitare datorita pachetelor plate, reducand costurile, iar cumparatorul isi asambleaza singur produsele", a spus Cornel Oprisan, director de retail al IKEA Romania.
Compania a anuntat ieri ca primul sau magazin de pe piata locala se va deschide pe 21 martie anul acesta.
"Datorita preturilor scazute, IKEA nu practica reduceri si oferte promotionale la deschiderea magazinelor si in aceasta regula se va incadra si magazinul din Bucuresti", a explicat Cornel Oprisan.
Magazinul IKEA este situat in cadrul Zonei Comerciale Baneasa, pe o suprafata de 26.000 de metri patrati, si este rezultatul unei investitii