Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) pregăteşte modificarea legislaţiei privind activitatea de autorizare şi control a structurilor de cazare. Potrivit Monicăi Bărbuleţiu, Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) pregăteşte modificarea legislaţiei privind activitatea de autorizare şi control a structurilor de cazare. Potrivit Monicăi Bărbuleţiu, preşedintele ANT, activitatea de autorizare va fi despărţită de cea de control, proces care presupune suplimentarea organigramei ANT. De asemenea, se are în vedere şi creşterea numărului de angajaţi ai birourilor de turism ale României în străinătate.
"În momentul de faţă, activitatea de autorizare şi control are nevoie de îmbunătăţiri atât la nivelul procedurilor şi normelor de autorizare, cât şi la nivelul personalului angajat în această direcţie", a declarat, pentru Adevărul, oficialul ANT. Acesta spune că, în compartimentul control, la nivel central lucrează, conform organigramei actuale, doar patru persoane, număr insuficient de vreme ce toate reclamaţiile din ţară pe domeniul turismului vin la ANT. În plus, spune Monica Bărbuleţiu, fiecare din cei 12 reprezentanţi zonali ai ANT se ocupă de câte trei-patru judeţe, unde acordă autorizări, dar efectuează şi controale. <> , ne-a mai informat Bărbuleţiu. Aceasta spune că, acolo unde activitatea în domeniul turismului este intensă, ANT va avea câte un reprezentat pentru fiecare judeţ, care se va axa pe activităţi de autorizare, dar şi de informare turistică, o interfaţă atât cu cetăţeni, cât şi cu autorităţile locale. Brevetul de turism, acordat mai simplu Preşedintele ANT anunţă şi simplificarea procedurilor de acordare a brevetului de turism. "De exemplu, în prezent, un absolvent al unei secţii de turism a unei facultăţi nu poate ocupa o funcţie de director de agenţie sau director de hotel deoarece nu are brevet, iar obţinerea unui asemenea brevet necesită o