Statul vrea sa uneasca aeroporturile Henri Coanda si Baneasa intr-o singura companie. In urma fuziunii, cele doua societati se vor dizolva, pierzandu-si personalitatea juridica, si vor deveni puncte de lucru ale noii companii. In actele depuse la Registrul Comertului, terenurile Aeroportului Baneasa au fost evaluate la un pret mediu de 6 euro pe metru patrat. In conditiile in care pretul in zona depaseste 1.200-1.500 de euro/mp, terenurile ar valora peste 2 miliarde de euro, fata de 11 milioane de euro la cat au fost evaluate. Statul vrea sa uneasca Aeroporturile Henri Coanda si Baneasa intr-o singura companie. In urma fuziunii, cele doua societati isi pierd personalitatea juridica si devin puncte de lucru ale noii companii. Terenurile Aeroportului Baneasa au fost evaluate la 11 milioane de euro, de 80 de ori mai putin decat valoarea reala.
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) a pregatit un proiect de Hotarare de Guvern pentru infiintarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti SA, prin fuziunea Aeroportului International Henri Coanda cu Aeroportul Baneasa. Fuziunea ar fi necesara pentru a atrage investitii, a reduce costurile de operare, dar si pentru constituirea unui "pachet de actiuni deosebit de atractiv in vederea privatizarii". In urma fuziunii, cele doua aeroporturi isi vor pierde personalitatea juridica. Potrivit proiectului, societatile "se dizolva si se transforma in puncte de lucru ale CN Aeroporturi Bucuresti". In prezent, proiectul, care a primit avizul Consiliului Concurentei, se afla la Registrul Comertului, urmand sa fie aprobat de un judecator delegat.
EVALUARE. Conform Legii 31/1990 privind societatile comerciale, firmele care fuzioneaza trebuie sa depuna la Registrul Comertului un proiect complet, aprobat de adunarile generale ale actionarilor, care sa cuprinda, printre altele, o evaluare a activelor s