A 36-a editie a Festivalului International de Film de la Rotterdam (24 ianuarie-4 februarie 2007) a oferit publicului o competitie principala cu filme foarte bune, precum si multe sectiuni paralele atractive, toate conectate la actualitatea cinematografica.
„Renasterea filmului romanesc“ – asa titra pe prima pagina ziarul festivalului (Daily Tiger) din 29 ianuarie. Coperta numarului ii reunea pe Catalin Mitulescu, Radu Muntean si Corneliu Porumboiu, cei trei cineasti ale caror „filme despre Revolutie“, dupa ce au primit numeroase premii internationale, au ajuns acum si pe marile ecrane din Olanda. Cu acest prilej, regizorii au fost prezenti la Rotterdam si au beneficiat de o mediatizare intensa, in mai multe publicatii locale.
De altfel, Romaniei i-a fost dedicat un program special in cadrul festivalului: sectiunea „Hot Spots“ a prezentat Bucurestiul, alaturi de Teheran, printre „locurile fierbinti“ de pe harta cinematografiei mondiale. O postura si o tovarasie care ne onoreaza, mai ales daca ne gindim la foarte buna apreciere de care se bucura filmele iraniene la marile festivaluri. Programul consacrat tarii noastre, excelent primit de publicul din Rotterdam, nu a cuprins doar filme (lungmetraje si scurtmetraje recente), ci si concerte (Aievea, Shukar Collective, Suie Paparude) sau prezentari ale unor artisti vizuali, curatori si critici importanti.
Gratie selectiei de filme romanesti, am avut ocazia sa-l descopar pe Bogdan George Apetri, un tinar cineast inzestrat, despre care aflu ca locuieste in prezent in Franta, dupa ce a absolvit Filmul la prestigioasa Columbia University School of the Arts (SUA). El a realizat anul trecut doua scurtmetraje remarcabile (O foarte scurta trilogie a singuratatii si Ultima zi din decembrie), care, desi sint filmate in Romania si vorbite in romaneste, au fost prezente la mai multe festivaluri de afar