Parlamentul European s-a pronuntat, cu o majoritate zdrobitoare, la Strasbourg, pentru reducerea emisiilor cu efect de sera cu 30% pana in anul 2020, in raport cu nivelul inregistat in 1990.
In rezolutia adoptata, eurodeputatii se pronunta de asemenea asupra reducerii emisiilor acestor gaze cu 80% pana in 2050, scrie AFP.
Subiectul va fi pe agenda viitorului summit european din primavara.
Reducerea minima de 30% este "necesara pentru a avea sansa de a realiza obiectivul Uniunii Europene de a limita la 2 grade Celsius, reincalzirea medie fata de epoca preindustriala", se arata in document.
Parlamentul de la Strasbourg considera, de asemenea, ca procentajul energiilor regenerabile va trebui sa creasca pana in 2020 la 25%.
La jumatatea lunii ianuarie, Comisia Europeana a propus o noua strategie pentru reducerea cantitatii emisiilor de dioxid de carbon (CO2) care provin de la masinile vandute in Uniunea Europeana.
Constructorii de masini sunt invitati, astfel, sa semneze codul UE de buna practica in domeniul vanzarii si publicitatii la automobile si obligati sa fabrice masini care polueaza mai putin.
Ei vor fi obligati sa reduca emisiile de dioxid de carbon ale vehiculelor noi, comercializate in UE, la un nivel mediu de 130 de grame pe kilometru pana in 2012. In prezent, cantitatea medie se plaseaza la circa 163 de grame de CO2 pe kilometru.
Parlamentul European s-a pronuntat, cu o majoritate zdrobitoare, la Strasbourg, pentru reducerea emisiilor cu efect de sera cu 30% pana in anul 2020, in raport cu nivelul inregistat in 1990.
In rezolutia adoptata, eurodeputatii se pronunta de asemenea asupra reducerii emisiilor acestor gaze cu 80% pana in 2050, scrie AFP.
Subiectul va fi pe agenda viitorului summit european din primavara.
Reducerea minima de 30% est