Publicitatea isi extinde aria de raspandire, intrand, mai nou, pe piata telecomunicatiilor. In ritmul acesta, in curand, 2,2 de miliarde de utilizatori ai telefoniei mobile vor considera fireasca vizionarea unui spot de 15 secunde inainte de a trimite un mesaj sau de a asculta o melodie descarcata de pe Internet, sustin oficialii prezenti la Congresul Mondial al Telefoniei Mobile ce are loc in aceasta saptamana la Barcelona.
�Acesta este anul in care publicitatea va cunoaste o adevarata explozie�, a declarat Laura Marriott, directorul executiv al unei asociatii de marketing din domeniul telefoniei mobile care reprezinta interesele a peste 400 de agentii de publicitate, producatori de telefoane, operatori Internet si firme de cercetare a pietei.
�Pana de curand nu existau suficiente telefoane care sa sustina clipuri de calitate si nici vitezele retelelor nu permiteau acest lucru�, a mai adaugat Laura Marriott, citata de International Herlad Tribune.
Gigantul Yahoo a inceput inca de sambata sa ofere abonatilor sai din 19 tari � printre care Statele Unite, Brazilia, Marea Britanie, Franta, Germania, Italia si India � posibilitatea de a vedea cateva spoturi in momentul in care navigheaza pe site. Companiile care au incheiat pana acum contracte cu reprezentantii Yahoo sunt: Pepsi, Procter & Gamble, Hilton, Nissan, Singapore Airlines si Intel.
Prin natura sa, telefonia mobila ofera prestatorilor de asemenea servicii informatii despre clientii lor, la care Internetul si televiziunea nu ar putea decat sa viseze. Operatorii din telecomunicatii cunosc nu doar adresele clientilor, ci si locatia acestora din momentul vizionarii spoturilor, cat de mult cheltuiesc pentru serviciile de telefonie, pe cine si la ce ora suna, varsta si sexul, ce fel de muzica asculta pe dispozitivele lor mobile.
Insa multi reprezentanti din domeniu considera natura perso