Piata proiectelor comerciale este intr-o miscare continua. O parte dintre dezvoltatori, cu sustinere financiara mai puternica, fac planuri pentru retele de mall-uri. Altii se concentreaza pe un singur proiect, demarat printr-o conjunctura favorabila de factori.
Ce conteaza cel mai mult pentru dezvoltatori in momentul luarii deciziei de demarare a proiectului? Dimensiunea orasului, puterea financiara, prezenta competitiei sau pretul terenului?
"Oportunitatea s-a nascut cand am realizat potentialul terenului pe care-l detineam, moment in care am hotarat construirea unui mall pe specificul Bacaului. Totodata, a contat intr-o mare masura si faptul ca sunt din Bacau", spune Ovidiu Budeanu, presedinte si actionar al companiei Arena City Center, care dezvolta un mall la Bacau.
Mall-ul va avea o suprafata construita de aproximativ 30.000 de metri patrati, livrarea fiind programata pana in data de 15 noiembrie a acestui an. Agentul exclusiv pentru inchirierea spatiilor din Arena este compania de consultanta imobiliara Eurisko, iar consultanta juridica este asigurata de Stoica si Asociatii.
Numarul de locuitori si puterea financiara a orasului sunt alti factori importanti luati in considerare de catre dezvoltatori, tinand cont ca de faptul ca traficul si media cheltuielilor realizate de vizitatori sunt doi factori care tin de evaluarea unui mall.
"Pentru alegerea locatiei am cautat o pozitionare cat mai buna. Este foarte important sa fii primul venit pe un anumit segment de piata", precizeaza Octav Paul Ros, directorul general al companiei Matrix Investments, care construieste un mall la Targu Mures.
Reprezentantul Matrix Investments a mai adaugat ca un alt avantaj este ca mall-ul este plasat in zona zero, accesul fiind facil din orice punct al orasului, care are aproximativ 150.000 de locuitori. Pe de alta parte, pretul terenului a fost un