Compania Air France-KLM, cel mai mai mare operator de zbor din Europa, si-a triplat profitul in trimestrul al treilea al anului fiscal 2006-2007, datorita cresterii traficului in Asia si in America de Nord si a majorarii pretului la bilete.
Profitul net din perioada octombrie-decembrie 2006 a crescut la 229 de milioane de euro (298 de milioane de dolari), sau 79 de centi/actiune, de la nivelul de 77 de milioane de euro, respectiv 28 de centi/titlu, inregistrat in perioada similara din 2005, scrie Bloomberg. Veniturile companiei au avansat cu 5,9%, la 5,75 de miliarde de euro, potrivit unui comunicat al Air France-KLM, remis Bloomberg. Jean-Cyril Spinetta, CEO al companiei, care a operat achizitia KLM din 2004, a majorat pretul tichetelor de zbor, dar si suprataxele la combustibil pentru a accentua castigurile.
Compania aeriana a precizat in cursul zilei de ieri ca trimestrul al patrulea al anului fiscal 2006-2007 va urma acelasi trend de crestere, care se va materializa "in rezultate foarte convingatoare", pentru sfarsitul anului fiscal, care se va incheia la 31 martie. "Cererea in continua crestere pentru zborurile internationale le permite companiilor aeriene sa isi majoreze preturile la bilete", a declarat Yan Dorocles, analist la Oddo Securities, in Paris. "Acest lucru, combinat cu stabilitatea costurilor, a urcat rezultatele financiare ale companiei", a spus Dorocles. La ora 9.38 a.m., in Paris, cotatia actiunilor Air France a scazut cu 60 de centi (1,7%), ajungand la valoarea de 34,54 de euro/titlu. "Traficul de pasageri a avut o evolutie dinamica, compania obtinand venituri importante din aceasta activitate, coroborat cu evolutia economica pozitiva generata de scaderea pretului la petrol", a relatat Air France-KLM in comunicat. De asemenea, profiturile aferente activitatii cargo au inregistrat un declin.
Business-class si business bani