Valoarea pietei de prepay pentru telefonie mobila a fost in 2006 de 1,2 mld. euro, din care piata serviciilor de reincarcare electronica a totalizat 400 milioane de euro, conform estimarilor Pay Store, divizia de telecom a RTC Holding.
Comisionul retinut de companiile ce activeaza in acest sector este intre 1 si 1,5%, acesta variind in functie de acordurile cu operatorii de servicii de telecomunicatii, sustin surse din piata.
Piata de prepay include si vanzarea de cartele fizice preplatite ce contin un cod de incarcare, cat si vanzarea de servicii de reincarcare electronica ce se realizeaza prin intermediul POS-urilor. Anul trecut, valoarea serviciilor de reincarcare electronica prin sistemul PayStore, sistemul de incarcare electronica lansat de Pay Store in iulie 2006, s-a ridicat la aproximativ 25 de milioane de euro. Oficialii companiei nu au dorit sa precizeze cifra de afaceri totala a companiei.
"Cresterea numarului de utilizatori de telefonie mobila va determina cresterea pietei serviciilor de reincarcare electronica. Se observa o tendinta de trecere de la cartela fizica plastifiata, la modalitatea de reincarcare a cartelelor preplatite prin voucher (n.r. electronica)", a declarat pentru ZF Laura Serban, presedintele Pay Store.
Serban estimeaza ca in urmatorii ani, piata din Romania se va alinia tendintelor din Marea Britanie, spre exemplu, in care procentul cartelelor fizice este situat sub 5% din totalul pietei de prepay.
Divizia Pay Store activeaza in domeniul serviciilor de plati electronice - fiind prezenta pe piata romaneasca prin serviciul Pay Store si distributia de cartele preplatite ai unor operatori de telefonie mobila precum Vodafone si Orange.
Pay Store reprezinta primul brand romanesc de plati electronice, conform oficialilor companiei.
Sistemul permite facturarea de tranzactii financiare de pe un terminal