Al treilea si cel mai recent produs al uzinelor Dacia-Renault, utilitara Logan VAN, a fost lansat oficial, ieri, la Constanta. Directorul concesiunii trimarca Dacia-Renault-Nissan, Constantin Olteanu, a declarat ca lansarea a avut loc simultan in Romania si Bulgaria, iar reprezentantii dealerului au oferit toate detaliile necesare despre noul autoturism.
Logan VAN este un model care se adreseaza in primul rand celor care au o afacere si care au nevoie sa transporte cantitati mari de marfa. Utilitara are o capacitate de incarcare de 800 de kilograme, acesta fiind cel mai bun nivel in segmentul furgonetelor. Masina este conceputa pentru a face fata unei utilizari variate si severe. La interior insa se regaseste ambianta din Logan MCV. Materialele folosite sunt rezistente in timp, iar dispozitivele de protectie de la exterior sunt cele existente pe toate modelele Logan. Garda la sol este mai inalta decat media, motorul fiind protejat de un scut.
Benzina sau motorina, la alegere
Noul autoturism este echipat cu doua motorizari pe benzina, de 1,4 si 1,6 litri, cu opt supape, precum si cu dieselul 1,5 dCi, prezente si pe alte modele Renault. Motoarele pe benzina dezvolta 75, respectiv 90 de cai putere, fiind robuste si ieftin de intretinut. Consumul mediu pentru motorul de 1,4 litri cu opt supape este de 7,9 litri/100 km, in ciclu mixt. Motorul diesel este echipat cu un sistem de injectie common rail de a doua generatie, care consuma 5,3 litri/100 km. Acesta dezvolta 70 CP la 4.000 rotatii/minut si un cuplu maxim de 160 Nm. Performantele sale ii asigura o autonomie de aproape 1.000 de kilometri.
Siguranta activa si pasiva
Logan VAN beneficiaza de aceleasi sisteme de siguranta activa si pasiva ca si Logan MCV. Sistemul de franare a fost insa redimensionat, pentru a face fata incarcaturii masinii. Astfel, rotile din fata sun