Conceptul timeshare devine parte integranta a industriei turistice la nivel international, pe masura ce tot mai multe nume mari in domeniu, precum Starwood, Marriott, De Vere, TUI, Pierre & Vacances, Four Seasons, Thomas Cook si Hilton, aleg sa intre in sistemul timeshare.
Informatiile legate de acest subiect sunt insa extrem de sarace pe piata din Romania, si totusi exista romani care au testat o astfel de vacanta, unii dintre declaradu-se multumiti, iar altii criticandu-l vehement � in special, aceia care nu s-au informat suficient inainte de a cumpara un timeshare si cei care nu au putut suporta cheltuielile auxiliare generate de acesta.
Timeshare-ul reprezinta un model de afacere prin care un intreprinzator cumpara o proprietate pe care apoi o vinde pe bucati clientilor sai, mai exact, o forma de co-proprietate a unei locuinte de vacanta, toate drepturile si obligatiile rezultate in urma condominiului fiind impartite intre proprietari.
Principalul avantaj al acest sistem este ca ofera turistilor posibilitatea sa achizitioneze dreptul de folosinta, pentru o perioada prestabilita sau nelimitata, asupra unei proprietati scumpe, de lux chiar, pe care nu ar putea sa o cumpere si sa o intretina de unul singur. Perioada ce poate fi contractata in sistem timeshare este de o saptamana sau multiplu de aceasta.
Pretul unui timeshare poate varia, intre 1.500 si 15.000 de euro pentru o saptamana, in functie de perioada din an dorita, de destinatia aleasa si de tipul de apartament. La aceste sume se adauga o taxa anuala, de asemenea variabila (de intretinere, impozite, asigurari etc), precum si eventualele onorarii platite agentiilor de intermediere. In orice caz, nu poate fi considera o investitie, in sensul obtinerii vreunui castig in momentul revanzarii, intrucat pentru aproximativ 95% dintre timeshare-uri valoarea lor scade pana la 20-50% din pret