Producătorul de aluminiu şi-a amortizat, într-un an, trei sferturi din investiţiile realizate în ultimii cinci ani Îmbunătăţirea productivităţii, dar şi creşterea cotaţiilor Producătorul de aluminiu şi-a amortizat, într-un an, trei sferturi din investiţiile realizate în ultimii cinci ani Îmbunătăţirea productivităţii, dar şi creşterea cotaţiilor internaţionale ale aluminiului au susţinut obţinerea unui profit net de circa 134,7 milioane de dolari, de peste trei ori mai mare faţă de câştigul din 2005, de 40 milioane de dolari, afirmă reprezentanţii ALRO Slatina. Cifra de afaceri a producătorului de aluminiu a crescut cu 42,2% anul trecut, la 781,9 milioane de dolari, faţă de un nivel al afacerilor de 550 milioane de dolari realizat în 2005, potrivit rezultatelor financiare preliminate, publicate, joi, de companie. Rezultatele, atât pe 2006, cât şi pe 2005, le includ şi pe cele ale companiei de prelucrare a aluminiului Alprom Slatina, care a fuzionat cu ALRO în 2006. Avansul afacerilor şi al profitului este explicat de reprezentanţii ALRO, pe de o parte, prin creşterea cotaţiilor aluminiului la nivel internaţional, de la 1.400-1.600 dolari pe tonă în 2005 la o medie de 2.500 dolari pe tonă, în 2006. Potrivit reprezentanţilor companiei, cotaţiile aluminiului au ajuns şi la peste 3.000 dolari tona, în vara anului trecut. Productivitatea pe angajat a crescut de la 50 tone la circa 70 tone în perioada analizată, ca urmare a unor investiţii totale, realizate în ultimii cinci ani, de peste 182 milioane de dolari. Pe de altă parte, numărul de angajaţi ai companiei a scăzut de la circa 5.300 la 4.450. Investiţie de un miliard de dolari, într-o termocentrală Producătorul de aluminiu intenţionează să investească, în următorii ani, un miliard de dolari pentru construcţia unei termocentrale proprii, pe huilă, cu o putere instalată de 1.000 MW, pentru a acoperi consumul propriu