Consultanta creativa, viitorul in comunicare
Este centrata pe rezolvarea problemelor publicului
In cadrul seminarului sustinut de Amir Kassaei, Chief Creative Officer si Associate Partner al DDB Group Germania, acesta a abordat una dintre problemele de actualitate in industria comunicarii, si anume creativitatea, aceasta fiind nu de putine ori pusa in legatura cu eficienta intregului proces de transmitere a unui mesaj (pentru a fi eficient atunci cand spui ceva, trebuie mai intai sa atragi, apoi sa mentii atentia publicului, pentru ca in cele din urma acestuia sa-i ramana in minte o imagine memorabila - in indeplinirea tuturor acestor cerinte, trebuie sa fii, mai intai de toate, creativ). Intr-o privire retrospectiva asupra ultimilor 100 de ani, publicitarul a decelat cele trei etape parcurse de comunicare in aceasta perioada (advertising propriu-zis, comunicare integrata, comunicare dramatica), pentru a se opri apoi asupra celei de-a patra faze - consultanta creativa -, pe care acesta o considera viitorul industriei, ale carui semne au inceput deja sa apara.
Advertisingul, comunicarea integrata si cea dramatica sunt depasite
Prima etapa parcursa de industria comunicarii, advertisingul propriu-zis, a fost caracterizata de producerea intr-un fel seriala, automata de mesaje publicitare, atentia fiind centrata mai degraba asupra emitatorului decat asupra receptorului - creativitatea era astfel unidirectionata, raspunsurile la problemele consumatorului venind adesea din instinctul publicitarului, care-l califica pe cel dintai ca fiind oarecum predictibil. De aici s-a trecut la cea de-a doua faza, si anume comunicarea integrata, aceasta avand un puternic impact negativ asupra factorului "creativitate", prin faptul ca, luand o idee si adaptand-o prin extensie la mai multe tipuri de media, aceasta este adesea golita de semnificat