foto:lemonde.fr
Celebrul grup german de automobile Daimler anunta, pentu prima data, ca s-ar putea desparti de filiala sa americana Chrysler.
“Nu excludem nicio optiune strategica pentru Chrysler. Orice e posibil, dar deocamdata nu pot sa va spun nimic.”, a declarat patronul DaimlerChrysler, Dieter Zetsche, la prezentarea rezultatelor anuale ale constructorului, scrie Le Monde.
Grupul german a mandatat deja banca JP Morgan sa studieze diferitele posibilitati in acest sens.
Mariajul intre cele doua grupuri in 1998, anuntat cu surle si trambite, a fost considerat “fuziunea secolului”. Dar, in scurt timp, s-a transformat in cosmar, grupul german restructurand mult filiala sa americana care a ramas deficitara.
Prima restructurare, in 2001, a dus la concedierea a 26 000 de angajati. In ciuda acestui fapt, filiala a anuntat profit in 2004 si 2005, dar anul trecut bilantul Chrysler a aratat pierderi de 1,11 miliarde de euro.
In acest context, Daimler anunta acum ceea ce ar putea fi ultima sansa pentru americani: concedierea a 13 000 de angajati din America de Nord, pana in 2009, adica 16 % din efectivele Chrysler.
Tom LaSorda, presedintele Chrysler, a promis ca va obtine profit in 2008. Pentru aceasta constructorul a prevazut reducerea capacitatii sala de productie cu 400 000 de vehicule.
In paralel, Chrysler urmareste sa-si diversifice gama automobilelor cu consum mai mic de combustibil. foto:lemonde.fr
Celebrul grup german de automobile Daimler anunta, pentu prima data, ca s-ar putea desparti de filiala sa americana Chrysler.
“Nu excludem nicio optiune strategica pentru Chrysler. Orice e posibil, dar deocamdata nu pot sa va spun nimic.”, a declarat patronul DaimlerChrysler, Dieter Zetsche, la prezentarea rezultatelor anuale ale constructorului, scrie Le Monde.
Grup