Celebra companie americana intentioneaza sa-si dubleze achizitiile de materie prima � cafea � din estul Africii in urmatorii doi ani, precum si extinderea creditului acordat fermierilor locali � aproximativ 1 milion de dolari pentru microfinantarea acestora, in scopul imbunatatirii calitatii boabelor, informeaza BBC.
Starbucks, ocupanta locului cinci in topul celor mai cunoscute branduri din lume, a anuntat, de asemenea, infiintarea unui centru de suport pentru fermierii din regiunea de est a continentului african.
Anul trecut, gigantul american a cumparat cafea in valoare de 294 milioane de dolari, 6% provenind din Africa, procent ce va ajunge in 2009 la 12%.
Starbucks negociaza de cateva luni si cu statul etiopian, care doreste sa inregistreze si sa comercializeze in SUA trei marci de cafea: Sidamo, Harar si Yirgacheffe.
Exista insa voci care sustin ca Starbucks ingreuneaza demersul Etiopiei de a obtine recunoasterea marcilor sale, prin influenta exercitata in cadrul Asociatiei Nationale a Cafelei din SUA.
Acuzatiile au fost negate de catre oficialii companiei, care au adaugat ca interesul lor este sa ii ajute pe fermieri in demersul lor de imbunatatire a calitatii si cantitatii produselor obtinute.
Initial aparuta sub denumirea �Starbucks Coffee, Tea and Spice�, compania a preparat pentru prima oara cafea in 1971. Micile sale magazine din Seattle au aparut datorita pasiunii comune pentru cafea si ceai a trei barbati - Jerry Baldwin, Zev Siegel si Gordon Bowker. Ambitia lor de a oferi consumatorilor cafea de cea mai buna calitate le-a condus afacerea catre succes. Un deceniu mai tarziu, Starbucks isi deschidea cel de-al patrulea magazin in Seattle.
Cafenelele Starbucks pot fi intalnite in peste 40 de tari � numai in Japonia si Marea Britanie sunt peste 100 de magazine Starbucks, prezenta acestora pe piata romaneasca lasand